2009. november 27., péntek

sörös chilis bab

már több, mint egy éve készülök, hogy megfőzzem ezt az ételt, de még egyszer sem álltam neki. eddig. tegnap reggel lövésem sem volt, hogy mi legyen ebédre/vacsorára, aztán beugrott a chilis bab, utána meg ez a sörös verzió. úgyhogy, starfi ment barnasörért (a guinness-t kicsit sokalltam érte mondjuk) és marhahúsért, aztán hamar össze is dobta az ennivalót. egyébként, már nagyon rég volt chilis étel a blogon, hát itt volt az ideje. ez amolyan igazi férfikaja, tehát igazi chilipaprika nélkül szerintem nem sokat ér. elég szép adagot sikerült főznöm belőle, de minél tovább áll, annál jobb ízek kerekednek ki belőle. a sör különösen finom lesz benne, ő a minden benne! igazi egytálétel, így a hűvös őszi napokra.

barnasörös chilis marha

600 g darált marhahús (lapocka)
500 g piros kaliforniai paprika
1 doboz vörösbabkonzerv*
1 doboz hámozottparadicsom konzerv
1 kis üveg (0,33 l) erős barnasör (én leffe-t vettem hozzá)
2 nagy fej vöröshagyma
2-4 chilipaprika (én serrano-t használtam)
2-2 ek. olívaolaj
fél teáskanál fehérbors
fél teáskanál római kömény
fél teáskanál fekete kömény
1 ek paprika

tálaláshoz: tejföl, sajt, újhagyma

a darált húst 2 ek. olívaolajon addig sütjük (egy szép nagy edényben), míg egyenletesen színét nem veszti. a köményeket és a fehérborsot mozsárban összetörjük (külön-külön), majd a köményeket enyhén megpirítjuk egy száraz serpenyőben. a hagymát meghámozzuk, apróra vágjuk, a kaliforniai paprikát kimagozzuk, kockára vágjuk, a chilipaprikákat karikára vágjuk. a másik 2 evőkanál olajon közepes lángon sütni kezdjük a zöldségeket (először pár másodpercig a chilit, utána mehet bele a hagyma meg a paprika). addig pároljuk, amíg a hagyma kicsit üveges nem lesz. utána a húshoz öntjük a hagymás-paprikás cuccot, hozzáöntjük a paradicsomkonzervet, a sört, a fűszereket is rászórjuk, felforraljuk, majd lejjebb csavarjuk a lángot és 25-30 percig lassan főzzük. a babot jól leszűrjük, átmossuk, majd beletesszük az edénybe, átkeverjük, átforrósítjuk és már ehető is.

tálaláskor megfejeljük tejföllel, reszelt sajttal (ementáli, cheddar, stb.) és karikára vágott újhagymával. vagy újhagyma helyett lilahagymával. azért mondjuk egy jóféle házi kenyér/bagett is jólesik mellé, csak úgy tunkolási célzattal.

*ha van időnk, és előbb eszünkbe jut az étel, mint aznap reggel, akkor azért illik szárazbabból készíteni, és előző este beáztatni a babot. én időhiány miatt használtam konzervet, de nem is lett rossz.

az egyik tv paprika magazin nyomán

11 megjegyzés:

"saját levében" írta...

"Starfi ment sörért" - :)))
Szegény Starfi nagyon fázhatott ,hogy ilyesmit dobott össze!

lorien írta...

Hát ezt tényleg jól elhalasztottad, ha jól emléxem, már a tavasszal is azt írtad, hogy régóta tervezed, de mindig elmarad :) Egyszer nekem is meg kéne csinálnom barnasörrel, tetszik az ötlet.

starfi írta...

sl, szegény starfi:) azért persze megkóstolta a sört, a biztonság kedvéért:D

lorien, jól emlékszel! pont ma néztem meg a chili con carnés írásod, meg a kukoricaellenes hozzászólásainkat:)

lorien írta...

:) Igen, tényleg milyen szépen leszóltuk a kukoricázást. Nem is való bele!

Vesta írta...

A Leffe sem egy olcsó sör :)
Lehet, hogy ez férfias kaja, de én is nagyon szívesen tunkolnék belőle kicsit :)

starfi írta...

lorien, valóban nem. mindenkit, aki azzal csinálja, szépen le szoktam oltani:)

vesta, hát, tényleg nem volt olcsó, de azért nem annyi, mint egy guinnes:D a tunkolás a legjobb dolog, ami egy ilyen kajával történhet:)))

Andi/cuki írta...

Gratulálok,igazán jó kis férfias blogod van.:-))
Csak ezen az oldalon is két marhahúsos recept. Két pasira is főzök ,úgyhogy a Julia félét is és ezt is vittem kipróbálni!:-))

miniMálna írta...

sör, marha, chili...csupa férfias hozzávaló. Azért egynek itt vagyok én, mint lány, aki szereti a chilit. meg a marhát... meg a sört :D (najó, sört nem.)

pitypang írta...

Így még sosem készítettem,bár egyébként is ritkán :))
De azért szivesen megkóstolnám..:))

starfi írta...

a/c, köszönöm:) a marhahús pedig egy örök kedvenc...

minimálna, megsúgom, én is inkább bor-párti vagyok, már ami az italokat illeti:)

andi, próbáld ki:)

Névtelen írta...

köszönjük a receptet! buli előtti bemelegítés részeként nagyon szépen megállta a helyét a dupla adag. legjobb baboschili ever:)
üdv, ancsa