2009. szeptember 1., kedd

lazacos tészta

két-három hete (mielőtt elindultunk az 'országjáró' túrára) kaptam egy csomag norvég, füstölt lazacot a norvég barátoktól. akkor félreraktuk, tiszteletemet tettem az otthoniaknál, voltam budapesten, a balatonon is napoztam és körbejártuk a fertő-tavat (a fürdés nem volt annyira kellemes benne, lévén térdig ér az iszap...). a következő félév hétfőn kezdődik, addig még kiélvezzük a nyárvégét, már amennyire a munka engedi, ilyenkor alkalom adódik a félretett füstölt lazac felhasználására.

úgyhogy ez lett belőle, és igen, mostanában odavagyok a tésztákért. :)

farfalle citrommal, kaporral és füstölt lazaccal

100 g füstölt lazac
olívaolaj
2 gerezd fokhagyma
2 ajókafilé
100 ml száraz fehérbor
200 ml tejszín
1 nagy csokor friss kapor
1 citrom
1 lime
csipet szerecsendió
300 g farfalle

az olívaolajat felmelegítjük, kis lángon megfuttatjuk benne a szétzúzott fokhagymát és az ajókát. pár perc múlva felöntjük a fehérborral, és lassú tűzön besűrítjük. hozzáöntjük a tejszín felét, belereszeljük a citrom és a lime héját, majd facsarunk is bele kevés citromlevet.

ízesítjük szerecsendióval, majd megint forraljuk kicsit. a tésztát kifőzzük közben. ezután a mártáshoz tesszük a vékony csíkokra vágott lazacot, ráöntjük a tejszín másik felét, végül az apróra vágott kaprot is beleszórjuk. a mártást pár perc alatt készre főzzük, majd a kifőtt tésztát hozzákeverjük.

két személyes adag.

8 megjegyzés:

lorien írta...

Humm-humm, ebbol en is kérek :)

Limara írta...

Igen, mostanában én is tésztás lettem! Ezt pl. azonnal megkóstolnám! :)

starfi írta...

hát, még van egy kicsi belőle...;)

trinity írta...

Ajaj, füstölt lazac-nagyon szeretem!!

szepyke írta...

Ajaj, én meg sem a lazacot, sem a kaprot nem eszem meg. Tényleg gáz vagyok... Most neked is inkább integetek, mert hozzászólni mást nem tudok...:DD

starfi írta...

szepyke, :))))))))))

"saját levében" írta...

Madarat tolláról, starfokkert a norvégokról!
Legközelebb ne a tóban dagaszd a sarat, hanem biciklizd körbe! Saját tapasztalat.

starfi írta...

igen, már én is rájöttem, hogy annak több értelme lett volna:)