2009. augusztus 11., kedd

nem-akarok-boltba-menni-ebéd

*srácok! bocs, de amikor átvariálok valamit a már közzétett posztban, valamiért a gasztro.blog.hu-n újra megjelenik, mint friss poszt. legközelebb már jobban figyelek erre, majd max nem variálok.:)*

vannak napok, amikor az embernek nincs kedve menni sehova. itt most nem a munkára gondolok, hanem az olyan tetszőleges tevékenységekre, mint például a bevásárlás. és mivel a többnapos hideg élelmet is megunja hamar az ember, a gyomor főtt ételért kiált. az ész és a gyomor egymásnak esik, menjünk, ne menjünk, de menjünk, mert éhesek maradunk.

ma úgy éreztem, a világért sem vagyok hajlandó kitenni a lábam a lakásból, úgyhogy kedves gyomor, abból dolgozunk, amink van. és milyen jó, hogy nem mentem sehova. másoknak is bátran ajánlom ezt az érzést, mert így lehet aztán kreatívkodni. a hűtőben fehér paprika, olajbogyó és ajóka lapult, az erkélyen meg görög bazsalikom, ebből lett jó kis ebéd.

penne fokhagymás-fűszeres sült paprikával

"mártás" a tésztához

2 fehér paprika (tv)
3-4 szardellafilé
frissen őrölt feketebors
egy marék olajbogyó (az enyém töltve volt)
fél tk garam masala
1 tk pirospaprika
jókora adag friss görög bazsalikom
4 gerezd fokhagyma
olívaolaj
1 adag penne
esetleg só


az olívaolajat felmelegítjük és beletesszük a vékony csíkokra vágott paprikát. közepes hőfokon szépen megfuttatjuk, míg áttetsző nem kezd válni. ekkor hozzáadjuk a szardellát, a szétzúzott fokhagymát és az olajbogyókat, és kevergetjük 1-2 percig.

közben elkészítjük a tésztát, al dentére főzzük. ezután lehúzzuk a tűzről, megszórjuk a garam masalával, a pirospaprikával és a görög bazsalikommal. kicsit átkeverjük, majd visszatéve a gázra átmelegítjük, de már nem engedjük pirulni a fűszeres paprikákat. tálaláskor megszórjuk feketeborssal és ha nem elég sós, sózzuk.

az édeskés mártást és az édeskés sültpaprikát jól ellensúlyozta az olajbogyó fanyar íze, a pirosaprika pedig szépen játszik a garam masalával.

4 megjegyzés:

trinity írta...

Finom ez nagyon!!
Nem értem, mit variáltál át? Ez a bejegyzés csak nekem új???

starfi írta...

délután írtam meg a posztot, volt még egy fotó benne, azt este kiszedtem, meg egy másikat máshová tettem bele. erre újra megjelent, mint új poszt. már nem először lettem erre figyelmes.

trinity írta...

Ó, ez legyen a legnagyobb gond:)
A blogspot néha művel furcsa dolgokat...

Limara írta...

Jó kis ebéd lett! :))
Ha van kedved, játékra hívlak! :))