2008. június 6., péntek

garnéla, update

Januárban volt egy garnélás receptem. Egy olyan fűszerkeverék kellett bele, ami már erősen fogyóban volt, úgyhogy nem volt mit tenni, pótolni kellett (már ehhez a fogáshoz). Megpróbáltam rekonstruálni annak az ízeit; pontosabban kipróbálni, hogy friss fűszerekkel és zöldségekkel milyen íze lesz. Az eredmény nagyon hasonló volt az akkori szószos garnélához, ám sokkal zöldségesebb, ízletesebb, „valódibb” lett.

Garnéla fűszeres-zöldséges szószban

400 gr garnéla, megtisztítva
100 gr vaj
250 ml világos sör
200 ml húsleves (vagy víz)
2 közepes vöröshagyma, apróra vágva
1 friss, piros chilipaprika, apróra vágva, kimagozva
2-3 fokhagyma, összetörve
2-3 ek. szójaszósz
1 kisebb zeller, a szárával együtt, kockákra vágva
kevés Worcestershire szósz
frissen őrölt feketebors
2 csapott tk. currypor
kevés chilipor (több, ha erősebbre szeretnénk)
kevés gyömbérpor
kevés citromhéj, lereszelve
só, ha szükséges

A vajon megpárolom a hagymát majd beledobom a felaprított zellergumót és zellerszárat is. Kicsit sütöm a zellert is. Ha a zeller félpuha, felöntöm a húslevessel, majd ízesítem szójaszósszal, Worcestershire szósszal, beleteszem az összetört fokhagymát is. Kicsit elkeverem, majd beleteszem a rákokat és a chilipaprikát. Ízesítem a fűszerekkel, a citromhéjjal és felöntöm a sörrel. 2-3 percig alacsony lángon párolom, majd ha ízre rendben van (nem érződik a sör), akkor nagy lángon beforralom a szószt. Legközelebb úgy fogom csinálni, hogy a sört és a levest egyszerre öntöm hozzá a hagymás-zelleres kutyulékhoz, így még hamarabb készen van, és nem kell sokáig főzni a rákokat. Viszont így meg az volt az előnye, hogy a rákok is jól átvették a szósz ízét, merthogy tovább főttek. Én grillezett paradicsomot és cukkinit, valamint friss kenyeret kínáltam hozzá.

Nincsenek megjegyzések: