2008. április 23., szerda

egészséges leszek

Ezt a receptet egy régebbi Men’s Health magazinban találtam. Ebből egyenesen következik, hogy veri egészséges, és egészséges leszek-vagyok tőle. És a leves aztán kalóriaszegény is. Főleg akkora adagnál, amekkorát elfogyasztottam belőle, bevittem a napi adagom dupláját, kis kenyérrel tunkolva persze:) Komolyan, alig maradt, hogy fotózzak.

Csicseriborsó-leves raviolival és zöldségekkel

1 konzerv, előfőzött csicseriborsó
800 ml húsleves
2 kis vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
2 ek. sűrített paradicsom
300 gr cukkini
1 csomag sajtos ravioli vagy tortellini
1 sárgarépa
3 ek. olívaolaj
frissen őrölt feketebors
szurokfű
kakukkfű


Az apróra vágott vöröshagymát és a zúzott fokhagymát a lereszelt sárgarépával együtt olívaolajon megdinsztelem (max. 5 perc). Ezután felöntöm a húslevessel, beledobálom a félkarikákra vágott cukkinit, a jól átmosott csicseriborsót, a csomagnyi töltött tésztát. Ízesítem a fűszerekkel, borsozom és sózom, ha kell. Magas lángon felforralom, majd beleteszem a sűrített paradicsomot, elkeverem. Kis lángon, lefedve 15 percig főzöm (lényeg, hogy a tészta átfőjön, de azért ne túl puhára). Kábé két személy jól lakhat belőle.

És akkor most az jön, hogy bevalljam, hogy az eredeti recept mikróban készítetné az ételt, de nem azért van mikróm, hogy főzzek benne, pontosabban azért vagyok én, hogy manuálisan megfőzzem. Jah, és tortellinit ír a recept, de elcsesztem és a tecsó áruházban raviolit vettem le a polcról. Nem baj, így is jó volt, és még a széle is szép cikk-cakkos.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jó huzatod van neked is :)

starfi írta...

naná:D