2008. január 15., kedd

99 év - VI., az előételek

Jójó, tudomtudom, hogy az előételek nem a desszert után következnek (és mi sem így ettük), de szerintem ezek a garnélarákos csodák voltak az étkezés fénypontjai. Új, egyszerű és finom ízek voltak, csak kár, hogy kevés volt (talán az áruk miatt?).

A tésztába tekert rákhoz egyszerűen csak megfőztem a spagettitésztát, majd a tisztított rákokra rátekertem (kis türelemmel és óvatosan), majd forró olajban kisütöttem őket. Nem is sóztam, semmi fűszer nem került rá. Egyszerűbben tudtam kezelni a spagettitekerést, miután a rákokat fa pálcákra döftem. Mi hagymás-sörös-fűszeres szószba mártogattuk.

Fűszeres rák kreol szószban

300 gr garnélarák
75 gr vaj
fél üveg világos sör
egy póréhagyma, felkarikázva
1-2 ek. Worcestershire szósz
kis szójaszósz
1 ek. River Road Barbecued Shrimp Seasoning (leírást ld. később)

A vajban megpirítjuk a fűszereket, beletesszük a Worcestershire szószt és a szójaszószt (szerintem elhagyható, de akkor kell bele só). Megkavarjuk, felöntjük a sörrel és mehetnek bele a lefejezett garnélarákok (a lábait és a héját rajta hagyjuk) és a póréhagyma. Magasabb lángon felforraljuk, majd levesszük a tűzről és 15-20 percig állni hagyjuk, lefedve. Pirítóssal nagyon király volt.

A River Road Barbecued Shrimp Seasoning egy igazi kreol fűszer, New Orleans körül lehet igazán kapni (meg webáruházban). Még nem találtam olyan csomagküldő oldalt, ami szállít ilyet Magyarországra. Igazából nem sok derül ki a csomagolásról, hogy a fűszer mit tartalmaz (hagymák, paprikák, fűszerek, petrezselyem, fokhagyma, citrom és zeller). Ebből a "fűszerek" a kedvencem. Nehogymá rájöjjél, hogy mi van benne, ha az Államoktól távol akarod elkészíteni a kaját. Mindegy, legközelebb, gyakorolni és kísérletezni fogok, hagymákkal, paprikákkal, fűszerekkel, petrezselyemmel, fokhagymával, citrommal és zellerrel. Lehet, hogy finomabb is lesz friss cuccokkal. Valószínűleg valami hasonszőrű, itthon is kapható barbecue-grillsós cucc megteszi helyette. De a friss fűszereket biztos kipróbálom, ha ilyet főzök, mert osztatlan sikere volt:)

Nincsenek megjegyzések: