2007. december 20., csütörtök

a lazac-dilemma

Most jutott eszembe, hogy pár héttel ezelőtt beruháztam nagyobb adag lazacra, úgyhogy érik az elképzelés, hogy valahogy meg kéne főzni-sütni. Már van rá egy-két ötletem, de ha valakinek eszébe jut valami naon jó, akkor szívesen venném, ha megosztaná velem.

Öööö olyat ugye nem illik, hogy az előétel is, a leves is és a főétel is lazacos legyen? Hát nagy kár:D Addig is gondolkodom, hogy mi süljön (főjön) ki belőle.

Megjegyezném, hogy a lazacos receptet esetleg két ünnep közt, de inkább január negyedike után bocsátanám közre. Egyrészt azért, mert karácsonyra hazautazom, másrészt január 4-én egy baromi nagy és fontos szigorlatom lesz. És a lazacnak nem akarok csak úgy ukk-mukk-fukk nekiállni.

6 megjegyzés:

Bikkfa írta...

Nyers lazac? Füstölt? Csak azért mert az utóbbi salátába, előételbe, pezsgőfalatkába remek, előbbi - főleg, ha derék - egyszerűen oliván vagy valami semleges zsiradékon (kevésen!) éppen csak kifehéredve mint nagyon megpirulva isteni.
És ha a lazac-derék kész, legyen hozzá valami könnyű zöldbors- vagy citrommártás és némi rízs esetleg friss bagett.
Most ettem, de összefutott a számban a nyál.

starfi írta...

nyers a lazac... de már nem sokáig:) igen, az olívaolajos szimpla kisütétésen (is) filóztam már, esetleg levesben képzelném el póréhagymával, citrommal, kis tejszínnel. vagy külön mártással, ami kis chiliből és kaliforniai paprikából is áll, créme fraiche alappal.

Bikkfa írta...

Az se rossz, de most a párolás jutott eszembe. Fogod a lazacot és fél ujjnyi vízbe helyezed, amibe reszelsz citromhéjat és gyömbért, és együtt párolod kicsit, olyan tíz percig.

A köret még nem világos, de talán nem is fontos.

Piroska írta...

Az én kedvencem a köv.: kb.6o-7o dekás filét sózni,borsozni, A tepsiben köré/rápakolunk 1 fölszeletelt vöröshagymát, 1 zöldpaprikát és ha van 1 paradicsomot, majd meglocsoljuk az egészet 2 ek.citromlé, 2 ek. olivaolaj, 1 átnyomott fokhagyma keverékével. Elején fóliával lefedve (15 perc) majd f. nélkül (1o p.) sütni 18o-19o fokon. Persze a vastagságától függ hogy pontosan meddig. Én is éppen csak kifehéredve szeretem.

starfi írta...

köszönöm szépen az ötleteket, asszem összerakok párat, és úgy lesz meg a végső recept. lehet, hogy en papilotte fogom elkészíteni, kis citrommal, zöldségekkel.

starfi írta...

jah és a zöldbors-mártást nem hagyom ki!:)